Planera inför seminariet

Att anordna en konferens eller ett seminarium kan vara lättare sagt än gjort. Det är en hel del saker att tänka på, och man bör vara ute i god tid med sin planering. Men man kan vara säker på att det kommer att vara värt det! Ett seminarium är, som vi tidigare konstaterat på den här sidan, ett mycket bra sätt att locka till sig nya kunder och samarbetspartners samt behålla gamla. Det ger även uppmärksamhet åt ens företag, och har man tur kanske lokaltidningen kommer och skriver ett reportage om seminariet!

Det första man bör fundera på är var seminariet ska äga rum. En del har tillräckligt stora kontorslokaler för att kunna hålla det där, men det gäller långt ifrån alla. Om man behöver hitta en lokal för ett seminarium, en konferens, ett event eller liknande kan man vända sig till ett företag vid namn Wallenstam. Wallenstams lokaler är belägna i Stockholm, Göteborg och Helsingborg och finns i olika storlekar beroende på kundens behov. Andra saker man behöver tänka på är till exempel:

•    Hur många ska inbjudas till eventet? Ska man satsa på en liten, ”exklusivt utvald” grupp eller ska det vara öppet hus?
•    Ska det bjudas på något tilltugg, dryck, fika eller kanske en lunchbuffé?
•    Planeringen av själva seminariet är förstås A och O för att det ska bli lyckat. Målet är att folk ska gå därifrån och känna att de verkligen lärt sig något.