Företagsaktiviteter är viktiga för sammanhållningen

För att öka sammanhållningen bland ett företags anställda är det bra att med jämna mellanrum genomföra någon form av företagsaktivitet i form av en konferens eller en kick off. Genom att planera en rolig aktivitet genom exempelvis företaget Northern Hemisphere kan du öka sammanhållningen i företaget. Beroende på vad dina anställda har för intressen och vad du själv är ute efter som ska planera en rolig aktivitet så finns det en mängd olika saker man kan göra när man anordnar en konferens/kick off. Det kan bland annat vara aktiviteter som:

  • Segling
  • Fiske
  • Matlagning
  • Speedway
  • Go Cart
  • Team Building
  • Fem, sju eller tiokamp
  • Segway

Om man vill arrangera en större konferens och verkligen är ute efter en upplevelse att minnas så kan man testa att byta miljö på konferensen mot något som är lite mer annorlunda. Man skulle exempelvis kunna åka på konferens i skärgården, vildmarken eller varför inte utomlands? Möjligheterna är många och för den som verkligen bryr sig om sin personal och som vill att de ska trivas på jobbet och med varandra är det viktigt att hitta på lite roliga saker som ni kan göra tillsammans.

Oavsett om du som chef har arrangerat en konferens eller en kick off så är det självklart att du ska hålla ett inledande tal. På så vis får du en bra chans att tala om vad de anställde betyder för dig, engagera dem i företagets framtid och samtidigt peppa dem inför de kommande aktiviteterna ni ska göra tillsammans.